Реформа «Швидкої допомоги» в області стартувала. Сьогодні,
під час пленарного засідання сесії обласної ради більшістю голосів депутати
ухвалили створення нового комунального підприємства. Називатиметься воно - Центр
екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Це буде новий закладу
охорони здоров’я, у який усім гамузом увійдуть станції «Швидкої допомоги», які
діють на Черкащині. Туди ж відійде і майно станцій – приміщення, автотраспорт,
матеріальна база тощо.
У обов’язки нової
структури покладено організацію та надання екстреної медичної допомоги
пацієнтам і постраждалим, які перебуватимуть у невідкладному стані або при
станах, що загрожують життю людини.
За інформацією, озвученою на сесії, бюджет нової
господарської структури – 72 мільйони гривень.
Пояснення щодо об’єднання усіх районних і міських станцій «Швидкої
допомоги» звучать дуже оптимістичні. За ними карета «Швидкої» у містах
доїжджатиме до хворого за десять, а у сільській місцевості не пізніше ніж за
двадцять хвилин. Однак до кінця не з’ясованими є інші
нюанси. Наприклад, такий. Поняття «швидка допомога» поділятиметься на «швидку і
екстренну». І відмінність між ними, як між небом і землею. «Екстрена» - це якраз
і є та, яка мусить дістатись до хворого якнайшвидше, а «швидка» на виклики
може їхати і сорок хвилин, а то й довше. Ще більше не зрозуміло те, хто
визначатиме, якої допомоги потребує той чи інший хворий. Бо, із пояснень
випливає, що диспетчер і ніхто інший визначатиме наскільки швидку «Швидку
допомогу» треба направити до хворого. Невже діагноз по телефону встановлюватиме
диспетчер? І горе нам, якщо саме так і станеться.
Бо зазвичай, люди, яким стало
зле, чи ті, які знаходяться поряд із ними, не можуть адекватно оцінити ту
ступінь загрози життю, яку створює хвороба. Бо єдине, що вони, у кращому разі
зможуть з’ясувати – це симптоми.
А вже визначити за симптомами хворобу може лише лікар, і то не по телефону, і
далеко не завжди при особистому огляді пацієнта.
Андрій Продан
Немає коментарів:
Дописати коментар